torsdag 14 maj 2009

14-05-2009 Som jag hade dig förut eller Vår sista dans?


Melissa Horn "Som jag hade dig förut":
Du springer aldrig ifatt,
när jag väl är där
jag vill inte tänka framåt
men är livrädd att fastna här

nu kan det vara för sent
att säga som det är


Vi testar nya vägar
som aldrig tycks ta slut
vi har försökt att fånga den andra
men aldrig nått ut
jag vill ha en sista chans
så jag säger det rakt ut


Jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut


Jag vet att det är svårt över telefon
men
när jag har dig nära
vill du därifrån
jag vet att du har tänkt
men berätta hur du mår


Jag försöker träffa andra
men det är inte så lätt
jag har försökt att tänka bort dig
på alla sätt
det är dags att lägga på
men att stanna känns så rätt


Och jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut


Men vill jag verkligen ha dig igen? jag vet inte längre om jag tycker att vi ska fortsätta träffas, du ville ju trots allt ha tid för dig själv och jag har ju slutat ställa krav. Vet inte ens om jag tänder på dig längre. Träffade Vigge och Micke helgen som gick, lustigt, det tog dom inte mer än en liten stund att hitta favorit stället att bli berörd på men du har fått två år och fortfarande inte upptäckt det... Eller har du gjort det? men kanske har jag inte reagerat lika starkt? jadu, vem vet. Förövrig var det en härlig helg med Vigge och Micke :)

denna låten har Melissa Horn också gjort, denna nynnar jag också rätt ofta på, vilken är mest rätt för mitt liv just nu?

Melissa Horn, Vår sista dans:

Jag vet vad som måste göras
Ändå sitter jag kvar här
Och det skrämmer mig att jag kan nå dig var du än är

Och om jag behöver förklara
Den skugga som vilar i tiden
Förstör inga minnen, du vill inte se mig såhär

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder någonstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Jag vet vad som måste göras
Ända sitter jag kvar här
I ett sista kapitel som jag har förälskat mig i

Jag försöker att strida mot känslan
Men den är rädd och den spelar ett spel nu
Jag får för mig att jag kan va kvar men vet inte hur

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att måste ta steget ur vår sista dans

Jag vet vad som måste göras
Ändå ligger du kvar här
Och jag hoppas du sover, jag smeker dig lätt om din hals

Jag vill inte spara min längtan
Jag har tänkt men aldrig fått tala
Så feg att jag viskar du hör säkert ingenting alls

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Ja, jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Älskling hör på, jag tar steget ur vår sista dans

Inga kommentarer: