onsdag 6 januari 2010


Melissa Horn:
På andra sidan jorden, på andra sidan stan
Finns ingenting att göra, jag har sovit hela dan
För mycket tid att tänka på allt jag ser hos dig
Jag vet att det går över men det är lika svårt för mig


Här finns så mycket vackert som jag inte kan se
Jag drar mig sakta undan och solen följer med

Jag vet vad jag behöver och jag stannar där jag är
Det regnade idag och det finns en mening med det


Har du en famn för mig
Har du en famn för mig
Var du än befinner dig
Har du en famn för mig


Jag tror att jag har valt nått som inte gör mig väl
Och om du inte saknar mig så har du dina skäl

Men älskling flyg till mig jag vill att du ska se
Att det regnade idag och tackar dig för det


Har du en famn för mig
Har du en famn för mig
Var du än befinner dig
Har du en famn för mig


Överallt på jorden finns människor som vet
Att regnet alltid faller i tid och evighet


Var du än befinner dig
Har du en famn för mig
Har du en famn för mig
Har du en famn för mig
Var du än befinner dig
Har du en famn för mig

____________________________________________

Melissa Horn:
Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska de gå?
Hur ska de gå?


Din sol har landat i mitt knä och gått sönder
Våra rader trillar ur och ligger kvar
Jag tror vi ljög fast vi sa att det var sant vi var aldrig kära i varann de bara kändes likadant
I ett stökigt rum med båda fötterna på bordet
Jag har tagit båten över havet hit igen för jag har en längtan som aldrig vill gå över
Jag tror jag måste stanna här tills jag återvänder hem


Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska de gå?
Hur ska de gå?


Såna som vi med lyckan mitt i sorgen
Vi ställer frågor jag är trött på mina svar
Men du finns i mina drömmar när jag sover
Jag vill förändra nån av oss men jag vet inte hur man gör
Jag andas in och det känns som första gången
Du håller om mig och jag vågar hålla kvar
Ja, vi kanske ljög fast vi sa att det var sant vi var aldrig kära i varann men det känns precis likadant


Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska de gå?
Hur ska de gå?


Min sol har landat i mitt knä och gått sönder
Våra rader trillar ut och ligger kvar
Det finns en fara i att aldrig hitta vägen och det finns nått vackert att vandra den ändå


Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska de gå?
Hur ska de gå?
Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska det gå?
Hur ska de gå?
Hur ska det gå?

__________________________________________________


En smart människa sa en gång:
Älska mig som mest,
När jag förtjänar det som minst
För det är då jag behöver det mest.

_________________________

jag är så glad, kände mig så tom innan men nu är det bättre igen. <3 <3 <3

Inga kommentarer: